Eén van onze klanten besloot in 2016 om al de wereldwijde dealingrooms te sluiten en alles te migreren naar één grote geconsolideerde dealingroom in Londen. Dit betekende dat niet alleen de Trading desks maar ook alle support afdelingen verhuisd werden naar Londen (front office support, mid office, etc). Sales en Accountmanagement bleef wel lokaal in de landen actief en om deze desks support te kunnen leveren werd besloten om de afdeling Client Control in alle landen een zestiental extra mandaten te geven om de benodigde support te kunnen bieden.
Agile
Deze reorganisatie over 17 landen duurde twee jaar en was verdeeld over 75 projecten. Het project werd binnen de gestelde tijd opgeleverd, maar heeft een jaar aftercare gehad. Dit omdat in dezelfde periode verschillende internationale financiele wet- en regelgevingen live gingen, die vervolgens additionele aanpassingen behoefden in processen, systemen en policies. Omdat deze projectorganisatie al stond kwam dit werk er bij. Het project werd 11% over budget opgeleverd, maar met een scope uitbreiding van meer dan 20%.
Het project was volledig Agile opgezet.
Referenties vanuit de genoemde stakeholders van de klant zijn beschikbaar op aanvraag.
Wil je meer weten over deze case, of ben je benieuwd wat Seventrees voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.
Wil je meer weten over deze case, of ben je benieuwd wat Seventrees voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.