Lancering AI-HR-assistent Sèven
Seventrees biedt diverse diensten om bedrijven te ondersteunen bij de implementatie van AI. Een van de mogelijkheden is het opzetten van een AI-chatbot. In het kader van de Nationale Carrièrebeurs lanceren we officieel onze eigen publieke AI-chatbot in de vorm van HR-assistent Sèven. Tijdens (en na) de Nationale Carrièrebeurs kunnen mensen op onze stand de chatbot allerlei vragen stellen over het werken bij Seventrees.
Michel Hu ontwikkelt de chatbot: “Sèven is onze eerste publieke AI-chatbot. De bot kan meer dan alleen vragen beantwoorden over Seventrees! Onze Sèven is nog steeds een beetje aan het puberen en in een experimentele fase. Dat betekent dat het soms rare antwoorden kan produceren. Daar leren we van en gebruiken we direct om de chatbot verder te optimaliseren.”
Architectuur van de AI-chatbot Sèven
Sèven is gebouwd op een sterk framework voor Natural Language Understanding (NLU) en Natural Language Generation (NLG). Het gebruikt ChatGPT-4 als taalmodel. Dit model is vervolgens gefinetuned met onze eigen data, zoals het personeelshandboek. Door de eigen data weet de chatbot alles over Seventrees. Dankzij NLU kunnen mensen op een natuurlijke manier met de chatbot praten, maar ook geavanceerde opties zijn daardoor mogelijk. Denk aan taalidentificatie, spellingscontrole, automatische detectie van patronen, behoud van context na afloop van een gesprek en nog veel meer.
Door gebruik te maken van NLU en NLG kan Sèven niet alleen natuurlijke taal begrijpen maar ook antwoorden op een natuurlijke manier waardoor elk gesprek met Sèven uniek is.
Van AI-chatbot naar volwaardige AI-assistent
Sèven is niet simpelweg een vraag-en-antwoord-bot die een vast patroon volgt en inflexibel is. Het is een AI-bot met een eigen karakter dat “echte” gesprekken kan voeren.
Wat zijn de volgende stappen, volgens Michel: “Natuurlijk verbeteren en verfijnen we Sèven continu. Daarnaast gaan we Sèven ook leren om actief de medewerkers van Seventrees te assisteren met allerlei taken. Denk hierbij aan het invullen van declaraties, leadgeneratie, etc. Door het toevoegen van nieuwe functies zal Sèven steeds meer een echte AI-assistent worden.”
Zelf chatten met Sèven?
Bezoek tijdens de Nationale Carrièrebeurs onze stand (190) en stel al je vragen over werken bij Seventrees aan Sèven. Ben je niet in de gelegenheid om de beurs te bezoeken, dan kun je ook naar Seventrees.nl gaan en rechtsonder op het AI-icoon klikken.
Disclaimer bij het gebruik van de chatbot
De AI-chatbot is een geautomatiseerd systeem gebouwd op ChatGPT-4 van OpenAI. Het is ontworpen om informatie en assistentie te bieden op basis van documentatie van Seventrees. Hoewel we streven naar het verstrekken van nauwkeurige informatie via de AI-chatbot, kunnen we niet garanderen dat de verstrekte informatie volledig nauwkeurig of up-to-date is. We raden aan om de antwoorden als startpunt te gebruiken.
Gebruikersverantwoordelijkheid
Je draagt de volledige verantwoordelijkheid voor je interacties en het vertrouwen op de verstrekte informatie. Het is belangrijk om voorzichtig te zijn en je eigen oordeel te gebruiken bij het interpreteren en handelen naar aanleiding van de antwoorden van de chatbot. We kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor enige acties, verliezen of schade als gevolg van het gebruik van de chatbot.
Gegevensprivacy en -beveiliging
We hechten belang aan de privacy en beveiliging van de informatie van onze gebruikers. Wees ervan bewust dat ons inhoudsteam chatgesprekken kan beoordelen om de resultaten te verbeteren. Hoewel OpenAI logboeken van deze gesprekken gedurende 30 dagen bewaart, worden deze gegevens niet gebruikt om hun AI-modellen te trainen. Deel geen gevoelige of persoonlijke informatie tijdens je gesprekken.
Door onze AI-chatbot te gebruiken, geef je aan dat je akkoord gaat met en begrip hebt van de bovenstaande disclaimer. Als je het niet eens bent met een deel van deze disclaimer, raden we je aan om de chatbot niet te gebruiken. Voor verdere assistentie of vragen kun je contact opnemen met support via michel.hu@seventrees.nl.